Masaż pleców na stole, masaż biurowy

Masaż biurowy w Twojej firmie

Masaż biurowy w Twojej firmie

Chcielibyśmy przedstawić jedną z wielu usług HomeRehab – masaż mobilny Kraków skierowaną dla firm.
Jest to masaż biurowy, gdzie w miejscu pracy pracownicy mogą korzystać z masażu, dzięki czemu zwiększają efektywność swojej pracy dbając o swoje zdrowie. Oferujemy również nasze usługi na eventach i konferencjach jako uatrakcyjnienie oraz zapewnienie uczestnikom ekskluzywnej formy relaksu.

 

Dla kogo masaż biurowy?

Masaż biurowy jest skierowany do pracowników, którzy odczuwają dolegliwe bóle kręgosłupa, nóg oraz szyi lub odczuwają przemęczenie związane z siedzącym trybem pracy. Technika wykonywania masażu biurowego jest dostosowana do zmniejszania problemów z stanami zapalnymi oraz zwyrodnieniami kręgosłupa, które są częstym schorzeniem przy pracy za biurkiem.
Oprócz wykonywania usługi masażu biurowego nasi specjaliści edukują pracowników. Informują jak można w prosty sposób sprawdzić czy warunki pracy są odpowiednie oraz jak samemu skorygować sylwetkę przy siedzącym trybie pracy. Charakter naszej usługi jest mobilny, dojeżdżamy do miejsca pracy na terenie całego Krakowa oraz okolic wykonując masaż dla pracowników Twojej firmy.

 

Masaż biurowy może zmniejszyć skutki zagrożeń wynikających z pracy biurowej!

Pozornie lekka praca biurowa stwarza wiele zagrożeń dla wykonujących ją osób. 8 na 10 osób skarży się na silne bóle kręgosłupa, wywołane zmniejszoną aktywnością fizyczną oraz pozostawaniem w tej samej pozycji, przez większość czasu w pracy.

Do najczęstszych chorób związanych z pracą biurową należą:
– przewlekłe zapalenia stawu barkowego,
– zespół cieśni na cieśni nadgarstka,
– łokieć tenisisty oraz zapalenia ścięgien i pochewek,
– zaburzenia menstruacji, poronienia czy impotencja.

Możliwe negatywne skutki stresu związanego z pracą:
– nadciśnienie tętnicze,
– cukrzyca,
– choroby serca,
– udar mózgu,
– zaburzenia snu,
– depresje i nerwice,
– schorzenia układu pokarmowego,
– zwiększone ryzyko choroby nowotworowej.

Nie ma w zasadzie przepisów, które bezpośrednio nakazywałoby walkę ze stresem. Niemniej jednak obowiązkiem pracodawcy jest: ochrona zdrowia i życia pracowników poprzez zapewnienie im bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, w tym także warunków psychospołecznych stosować środki zapobiegające chorobom zawodowym i innym chorobom związanym z wykonywaną pracą (art. 207 § 2 oraz art. 227 § 1 Kodeksu pracy).

 

Korzyści z masażu dla pracownika

– uwalnia napięcie mięśni,
– obniża poziom stresu,
– niweluje ból głowy, karku, pleców oraz odciąża oczy – najczęstsze objawy zmęczenia występujące u pracowników biurowych,
– wspomaga kreatywność i napełnia pozytywną energią, zwiększa zadowolenie z pracy,
– poprawia zdrowie i samopoczucie psychiczne,
– zwiększa czujność i koncentrację – tym samym zwiększa produktywność pracowników.

 

Korzyści z masażu dla pracodawcy

– zwiększa efektywność i produktywność utrzymując energię i zdrowy organizm pracownika,
– zwiększa chęć do pracy,
– obniża koszty – zdrowi i chętni do pracy pracownicy to znacząco niższe koszty niż te, które występują w przypadku zwolnień chorobowych,
– nie wymaga specjalnego miejsca –  jest wykonywany  w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę, więc może być użyte niemal każde pomieszczenie biurowe,
– zwiększa zadowolenie z pracy i morale pracowników.

Tego typu udogodnienia dla pracowników podnoszą atrakcyjność firmy na rynku pracy!

 

Profilaktyka i zalecenia dotyczące pracy za biurkiem

Przedstawimy państwu kilka ciekawostek z profilaktyki pracy za biurkiem. Zanim usiądziemy i zaczniemy pracować przy komputerze, warto sprawdzić czy nasze stanowisko pracy jest przystosowane do naszego ciała.

Niestety według statystyk, choroby układu mięśniowo-szkieletowego związane z pracą biurową i wynikających z niej monotonii oraz stresu będą należały do jednych z najczęściej występujących chorób zawodowych w grupie pracowników biurowych. Dlatego konieczne jest już teraz wdrożenie pewnych zasad profilaktyki związanej z ergonomią pracy biurowej, które pozwolą ograniczyć liczbę tych schorzeń. Oto one:

  • wprowadzenie zagadnień związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy do sektora edukacji publicznej, zdrowia oraz nauki i praktyczne zastosowanie wyników prowadzonych w tym zakresie badań i ankiet wśród pracowników biurowych,
  • zapewnienie biurek z elektrycznie regulowaną wysokością, którą można dopasować do wzrostu pracownika,
  • wyposażenie pracowników w odpowiednie, dopasowane do potrzeb pracownika krzesła obrotowe z regulacją wysokości oraz odchylenia oparcia pod plecami,
  • wysokość siedziska powinna być ustawiona tak, aby stopy były mocno oparte o podłoże i mogły w związku z tym przejąć część ciężaru ciała,
  • monitor powinien być umieszczony tak, abyśmy patrzyli na środek ekranu lekko w dół, gdyż normalną skłonnością człowieka jest wzrok skierowany delikatnie w dół. Kierując wzrok do góry, obciążamy górny odcinek kręgosłupa, gdzie występują długotrwałe i dokuczliwe bóle. Monitor powinien być ustawiony bokiem do źródła światła, w przeciwnym wypadku będziemy odczuwać dolegliwości narządu wzroku,
  • klawiaturę należy umieścić na blacie biurka minimum 10 cm od jego krawędzi, a nie w wysuwanej szufladzie, po to aby nie unosić nadgarstków podczas pisania, tylko swobodnie je oprzeć na biurku przy klawiaturze.

Chcąc się więc ustrzec przed chorobą żylakową, każdy pracownik biurowy powinien co jakiś czas przerywać na chwilę pracę i robić sobie krótki spacer. Może to być nawet spacer po biurowym korytarzu lub schodami piętro wyżej, parę skłonów lub przysiadów, aby pobudzić krążenie w nogach.

Osoby wykonujące długotrwałą pracę siedzącą powinny koniecznie zadbać o usprawnianie krążenia oraz ruchomości w stawach kończyn dolnych. Najprostszym i ogólnodostępnym sposobem są częste spacery, masaż, jazda na rowerze, pływanie, gimnastyka lub inna forma aktywności fizycznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *